sverigemoskva.blogg.se

Jag är svensk men är bosatt och arbetar i Moskva. Jag skriver om hur det är att leva i Moskva,politik och en hel del om fotboll..

Åter till vardagen

Publicerad 2012-09-14 11:45:20 i Allmänt

Efter VM-kvalen är det åter dags för ligorna i europa att dra igång.

I Ryssland har vi Zenit-Terek Groznyj.
Har Zenit champions league matchen i nästa vecka i tankarna? Klarar Terek av att fortsätta överraska?

Jag tror nog på en ganska klar hemmaseger.

I Sverige har vi Syrianska- Norrköping två lag som gjort det bra efter sina förutsättningar. Syrianska har kommit igång mer och mer. Med all säkerhet slipper man direktnedflyttning, men får kämpa med Gefle och Mjällby om att slippa kvalplatsen.

I Ängelholm kommer Öster på besök och vid seger är man definitivt klart för allsvenskan 2013 om jag räknat rätt. De matcher jag sett har man imponerat mycket framförallt stabiliteten jämfört med andra topplag som BP och Halmstad.

Helgens stora match i Sverige är ju annars sista derbyt på råsunda! Återkommer till det i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela