sverigemoskva.blogg.se

Jag är svensk men är bosatt och arbetar i Moskva. Jag skriver om hur det är att leva i Moskva,politik och en hel del om fotboll..

IKEA and Pussy Riot

Publicerad 2012-09-24 00:11:20 i Allmänt

IKEA i ryssland har haft en tävling på internet om hur nästa katalogs framsida skulle se ut. Några ungdomar tog på sig baklavor alltså samma utstyrsel som Pussy Riot använder och satte sig i en IKEA soffa. Det låg ute ett bra tag på nätet innan IKEA upptäckte det och tog bort det med hänvisning till att man håller sig obunden politiskt och religiöst.

Bidraget hann få 1400 röster innan IKEA tog bort bilden. Om det är många eller ej kan diskuteras. Vad som förvånar mig är att det tog sådan tid innan man tog bort den eller att man inte har någon form av förhandsgranskning.

För övrigt har jag lovat en genomgång av lagen i den ryska ligan. tyvärr har helgen varit fulltecknad men lovar att få det klart under närmsta dagarna

Kommentarer

Postat av: Ari Nurminen

Publicerad 2012-10-18 23:08:14

Förstår inte detta med de här sk. Pussy Riot...Tex. : får jag , UTAN LOV coh TILLSTÅND, sjunga nidvisor om tex. Reinfeldt i svenska kyrkor ? Blir jag arresterad och får ett straff ? Varför ?

Pussy Riot är huliganer och ska straffas, i alla länder skulle ett sådant tilltag straffas, inte bara i Ryssland

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela